Skuteczne poszukiwanie właściwego miejsca pracy niezwykle dobrze wspiera strategiczne, rzetelne przygotowanie do całego procesu. W tym celu stworzyłam planer zawierający karty pomagające w planowaniu i zbieraniu informacji niezbędnych podczas udziału w procesie rekrutacji. Przeczytaj jak przygotować się do zdobycia nowej pracy i sprawdź, czy Planer aplikowania o pracę jest tym, czego potrzebujesz.
Jak zorganizować się podczas szukania pracy?
Trudno znaleźć, gdy nie wie się, czego się szuka. Trudno także przekonać kogoś, że jest się właściwym kandydatem do danej pracy, gdy aplikuje się o dane stanowisko z przypadku i bez głębszej analizy. Dlatego proponuję Ci zacząć od zebrania informacji o swoich potrzebach, motywacjach i wyborach. W planerze znajdziesz przeznaczoną do tego celu kartę “Jaką pracę chcę mieć?“.
W kolejnym kroku warto ogólne oczekiwania przełożyć na konkrety – branże, stanowiska, obowiązki, firmy, które będą dla Ciebie odpowiednie. W planerze wypełnisz rubryczki w kartach zatytułowanych “Gdzie chciałabym pracować?“.
Większość kandydatów szukanie pracy rozpoczyna od odpowiadania na ogłoszenia zamieszczone w Internecie. Skuteczność tej metody szacuje się na jedyne 4%. Podejdź wiec do tematu znacznie szerzej i zaplanuje również inne metody poszukiwania pracy. Po przeczytaniu instrukcji zawartej w planerze i wypełnieniu karty “Gdzie będę szukała pracy?” wykorzystasz wszystkie dostępne dla Ciebie możliwości.
Jest prawie pewne, że podczas procesu rekrutacji sprawdzane będzie, czy kandydat do pracy zna miejsce, w którym chce pracować, rozumie jego specyfikę, zna ofertę i potrafi uzasadnić swoje dopasowanie do potrzeb pracodawcy. W planerze znajdziesz kartę “Informacje o firmie“, której wypełnienie ułatwi Ci podejmowanie decyzji, pisanie CV czy przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
Warto przygotować się do sformułowania swojej oferty w postaci spersonalizowanego, dopasowanego do potrzeb danego pracodawcy CV. Analizując ogłoszenie i poznając firmę z różnych dostępnych źródeł oraz prześwietlając własne zasoby doświadczeń i kompetencji możesz od razu przygotować notatki zawierające najważniejsze informacje – w planerze służy do tego karta “Notatki do aktualizacji CV“.
Przy jednoczesnym udziale w wielu różnych procesach rekrutacyjnych można nie pamiętać gdzie i na jakie stanowisko złożyło się swoją ofertę. Już podczas pierwszego telefonu od rekrutera warto sprawiać wrażenie osoby w pełni zorientowanej z kim i o czym się rozmawia. Systematyczne wypełnianie karty „Złożone aplikacje” zapewni Ci pełną orientację w najważniejszych danych dotyczących procesów rekrutacyjnych, w których bierzesz udział, da obraz Twojej aktualnej sytuacji, zadziała mobilizująco i pozwoli na regularne analizowanie poczynionych kroków.
Kolejnym etapem jest przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej. W planerze znajdziesz trzy karty “Pytania rekrutacyjne” z przykładowymi, często powtarzającymi się w tej lub podobnej formie pytaniami od rekruterów. Pomogą Ci one poczuć się pewniej na spotkaniu i być może zachęcą do opracowania sobie jeszcze większej ilości pytań charakterystycznych dla Twojej branży i stanowiska. Karta “Rozmowa kwalifikacyjna” posłuży Ci jako miejsce na zebranie najważniejszych notatek z etapu przygotowywania się do spotkania. Jej treści możesz poznać poniżej.
Planer opracowany jest w formie dokumentu PDF. Zawiera zwięzłą czterostronicową instrukcję oraz szereg pytań, tabelek i rubryk mających pomóc Ci przejść przez cały proces poszukiwania pracy. Poszczególne karty możesz drukować tyle razy, ile będziesz potrzebować, notować, gromadzić dane, wykorzystywać na każdym etapie rekrutacji i rozbudowywać według własnych potrzeb na przykład przy wykorzystaniu kart do notatek i z kalendarzem. Merytoryczne treści znajdziesz na 15 stronach, cały dokument mieści się na 22 stronach A4.
Gdzie kupisz planer aplikowania o pracę?
Planer dostępny jest tylko na tej stronie w zakładce sklep. Uzyskasz do niego dostęp z poziomu maila od razu po dokonaniu płatności za pośrednictwem przelewów automatycznych lub po zaksięgowaniu wpłaty w przypadku skorzystania z przelewu standardowego.
PLANER APLIKOWANIA O PRACĘ
Jak zorganizować się podczas szukania pracy? Co robić na każdym etapie rekrutacji, jak zebrać najważniejsze informacje, jak opanować emocje dzięki poczuciu bycia dobrze przygotowaną? Karty planera przeprowadzą Cię przez etap przygotowań do każdego etapu poszukiwania pracy. Plik PDF pobierzesz w mailu od razu po zaksięgowaniu płatności.